Spausdinti

Elektrėnus pasiekė Suomijoje gaminti garo katilai

Spausdinti

Po savaitę trukusios kelionės į Elektrėnus iš „Vapor Boilers“ gamyklos Suomijoje pristatytas neeilinis stambių gabaritų krovinys – trys gamtines dujas naudojantys garo katilai. Šie katilai bus pastatyti Elektrėnų komplekso teritorijoje įrengiamoje garo katilinėje, kuri yra viena iš sudedamųjų „Lietuvos energijos gamybos“ vystomo šilumos energijos gamybos pajėgumų projekto dalių.

Kiekvieno iš atgabentų garo katilų svoris siekia apie 65 tonas, o kartu su specialia transportavimo platforma ir vilkiku – beveik 120 tonų. Visus katilus į Lietuvą pristatė trys vilkikai, kurių vieno bendras sąstato ilgis – apie 32 metrai.

Katilai buvo transportuojami vienu metu. Krovinį gabenanti sunkiasvorių mašinų vilkstinė išvyko iš vidurio Suomijoje esančio Nivalos miesto ir šios šalies, taip pat Estijos, Latvijos, Lietuvos keliais bei jūriniu keltu nukeliavo daugiau nei tūkstantį kilometrų. Visos kelionės metu vilkikus lydėjo policijos palyda.

Įspūdingiems 9 metrų ilgio ir 4,5 metro skersmens katilams, tiksliau – atskiroms jų dalims, ši kelionė nebuvo pirmoji. Garo katilų kūryklos dalis, kuri atskiria vandens terpę nuo kūryklos, buvo gaminama ne tik Suomijoje. Katilų kūrykloms skirti storasienio metalo plieniniai vamzdžiai buvo nugabenti į gamyklą Vokietijoje, kur specialiomis valcavimo staklėmis buvo gofruoti. Toks paruošimas būtinas siekiant sumažinti neigiamą poveikį katilo konstrukcijoms, kurį gali sukelti temperatūros svyravimai eksploatacijos metu. Vokietijoje apdorotos detalės buvo grąžintos į gamyklą Suomijoje ir sumontuotos garo katiluose.

Planuojama, kad į Elektrėnus atgabenti katilai bus sumontuoti balandį. Gamtines dujas naudosiantys naujieji garo katilai bus įrengti pagrindiniame elektrinės korpuse, mašinų salėje greta 8-ojo energetinio bloko garo katilo.

Garo katilinėje įrengti 50 MW galios katilai užtikrins šilumos rezervų palaikymą, šilumos gamybą šalčių piko metu, taip pat rezervinių senosios elektrinės blokų paleidimo galimybę. Šiuose katiluose bus naudojami pilnai automatizuoti degikliai, išskiriantys nedidelius NOx kiekius.